جمعه ۰۷ دی ۰۳
۲۴ بازديد

معاون سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي از راه اندازي سامانه سراسري 800 براي قطع پيامك هاي تبليغاتي خبر داد
به گزارش خبرگزاري آريا،صادق عبادي شاهكوه با اشاره به اينكه اين سامانه براي حل مشكل مشتركان اپراتورهاي تلفن همراه در زمينه دريافت پيامك هاي تبليغاتي طراحي شده است.

 

  افزود: از طريق سامانه 800 علاوه بر قطع پيامك هاي تبليغاتي مي توان از تعداد سرويس هاي ارزش افزوده نيز مطلع شد و آن را قطع كرد.
وي گفت: در ماه هاي اخير شكايت هايي در خصوص دريافت پيامك هاي انبوه و سرويس هاي ارزش افزوده به دست ما رسيد كه براي ساماندهي و حل اين مشكل سامانه 800 طراحي شد.
معاون سازمان تنظيم مقررات به بررسي هاي صورت گرفته براي حل اين مشكل اشاره كرد و افزود: يكي از مشكلات مردم در اين زمينه وجود روش هاي متفاوت در اپراتورهاي تلفن همراه و وجود سيستم هاي پراكنده بود كه براي حل اين مشكل سيستمي يكپارچه و يكنواخت طراحي شد كه در همه اپراتورها عمل مي كند و اپراتورها موظف هستند از طريق اين سامانه فعاليت كنند.
عباسي درباره نحوه فعاليت سامانه 800 گفت: با ارسال پيامك به شماره 800 يا شماره گيري ستاره 800 مربع مي توان به قطع پيامك هاي تبليغاتي و سريس هاي ارزش افزوده اقدام كرد.
وي افزود: يكنواخت سازي روش، موجب رفع بخشي از ابهامات مي شود.
عباسي همچنين از اطلاع رساني يكپارچه از طريق سازمان تنظيم مقررات خبر داد و گفت: گاهي اوقات مطرح مي شود كه برخي اپراتورهاي تلفن همراه به دلايل تجاري اطلاع رساني شفافي درباره پيامك هاي تبليغاتي و سرويس هاي ارزش افزوده نمي كنند به همين علت سازمان تنظيم مقررات به عنوان سازماني بي طرف اطلاع رساني يكپارچه را برعهده گرفته است تا شفافيت بيشتر شود.
وي درباره خدمات رساني سامانه800 گفت: در ابتداي راه اندازي اين سامانه مراجعه به آن زياد بود كه تا حدودي در كار اين سامانه اخلال ايجاد كرد اما به تدريج مشكلات برطرف شد و اكنون به حالت عادي باز گشته است.
معاون سازمان تنظيم مقررات همچنين تاكيد كرد: به اپراتورهاي تلفن همراه گوشزد كرده ايم كه پيامك هاي تبليغاتي بايد با رضايت قبلي مردم باشد و در ساعات مشخص از شبانه روز به دست مشتركان برسد.
وي گفت: براساس اين دستورالعمل پيامك هاي تبليغاتي بايد بين ساعات 9 تا21 به دست مشتركاني كه راضي به دريافت اين نوع پيامك ها هستند برسد.
عباسي افزود: البته گاهي پيامك ها در سيستم با تاخير ارسال مي شود كه بايد به تدريج اين مشكلات بر طرف شود.
معاون سازمان تنظيم مقررات درباره يكي ديگر از نكات مهم دستورالعمل سامانه يكپارچه 800 نيز گفت: با اجراي اين سامانه، نبايد مشكلي براي دريافت پيامك هاي بانكي و تراكنش هاي بانكي مشتركان اخلال شود.
وي درباره هزينه استفاده از سامانه 800 گفت: هزينه استفاده از اين سامانه تنها هزينه ارسال يك پيامك است و هيچ هزينه جانبي ديگر ندارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.