شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳
۷۲ بازديد
هنوز مشخص نشده چرا برخي سايت ها با دامنه IR دچار مشكل شده اند

از ظهر امروز بعضي از سايت هاي خبرگزاري و خبري پربازديد كشور همچون باشگاه خبرنگاران ، تابناك ، صراط ، شفاف و انتخاب و ... دچار مشكلات عجيبي شده اند. وجه اشتراك همه اين سايت ها اين بود كه دامنه آنها ايراني و با پسوند IR است.


با توجه به وقوع مشكل در آستانه انتخابات و آخرين روز تبليغات و با توجه به خدمات دهي شركت ايران سامانه به طيف وسيع و متنوعي از مجموعه هاي سياسي و رسانه هاي خبري و خبرگزاري هاي حساس و مهم كشور اين مساله بطور ويژه و جدي پيگيري شد.


مجموعه فني ايران سامانه در ابتدا با پيگيري فني از صحت عملكرد شبكه  ، سرور ها و DNS هاي خود اطمينان حاصل كرد. اما مشكل چه بود؟


در حال حاضر بيش از چند ساعت است كه بعضي DNS سرور هاي مركز ثبت دامنه فارسي IRNIC بعضي از سايت ها را ثبت نشده ! اعلام مي كنند. 

با توجه با عدم وجود پشتيباني فني خارج از ساعت ۱۰ الي ۱۲ نسبت به ارسال يك ايميل به همراه مستندات فني اقدام كرديم ولي پاسخي دريافت نكرديم.  پشتيبان برخط (چت آنلاين) اين مجموعه نيز در ساعات اعلام شده فعال نبود و واقعا جاي تعجب دارد مجموعه اي با چنين اهميت كوتاه ترين بازه خدمات دهي را دارد كه در آن بازه نيز پاسخگو نيست.


بالاخره با استفاده از رابطه يكي از خبرگزاريهاي كشور موفق شديم با يكي از پرسنل فني مركز ثبت دامنه هاي فارسي چندين مكالمه داشته باشيم. ايشان با عجله بسيار كه ناشي از فشار فني براي حل مساله بود اعلام كردند كه بله مشكل فني هست و در تلاشند مساله حل شود.
درخواست ما بعنوان ايران سامانه اين بود كه خبري نيز بر روي سايت خودشان nic.ir قراردهند تا در آستانه انتخابات سواستفاده و سو برداشت نشود كه ايشان تاكيد كردند حتما قرارخواهد گرفت كه تا كنون انجام نشده است.


متاسفانه عدم پاسخگويي و مسوليت پذيري مجموعه ثبت دامنه هاي فارسي به بازار شايعات دامن زد و منجر به شايعه فيلتر شدن بعضي از سايت ها و يا شايعه توطئه  از سرويس خارج شدن رسانه هاي طيف خاصي از جريانات سياسي بطور مشكوك شد.


شركت ايران سامانه از تمامي مشترياني از خود كه با صبوري و حسن نظر به پيگيري موثر تر مشكل و رفع آن كمك كردند تشكر مي كند.

 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.