شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳
۱۴۰ بازديد

اعلان جنگ فيس بوك به هكرها

فيس بوك نرم افزار خاصي را در اختيار هريك از شركت ها قرار مي دهد كه اطلاعات مربوط به امنيت سايبري را مستقيما از روي سيستم هاي كامپيوتري شركت گردآوري مي كند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برنامه نويسان شبكه اجتماعي فيس بوك برنامه اي با عنوان ThreatExchange را نوشته اند كه امكان به اشتراك گذاري اطلاعات مربوط به حملات سايبري را براي شركت هاي شناخته شده سراسر دنيا فراهم مي كند.

 

 

اين نرم افزار علاوه بر گردآوري اطلاعات هكرها، نقاط مشترك آن ها، نقشه محل هاي وقوع حملات و تكنيك ها و روش هاي مورد استفاده آن ها را نيز شناسيي و اعلام مي كند. در گذشته نيز اقدامات مشابهي براي مقابله با حملات سايبري انجام شده است كه از بين آن ها مي توان به Soltra براي گردآوري تهديدات نسبت به خدمات مالي، Threat Central براي تحليل و به اشتراك گذاري اطلاعات حملات سايبري نسبت به كاربران محصولات HP و دستور اخير رئيس جمهور ايالات متحده در رابطه با گردآوري و به اشتراك گذاري اطلاعات مربوط به مجرمين و حملات سايبري اشاره كرد.

با وجود اين بسياري از شركت ها به دلايل مختلف از جمله ترس از جاسوسي سايبري يا شكايت كاربران و حتي ترس از اين كه وقوع اين حملات تبديل به بهانه اي در دست ساير رقبا شود، اطلاعات خود را در اختيار سايرين قرار نمي دهند.

اما فيس بوك معتقد است با ايجاد زمينه مناسب مي تواند تمام شركت ها را براي اين كار تشويق كند. به همين علت نرم افزار خاصي را در اختيار هريك از شركت ها قرار مي دهد كه اطلاعات مربوط به امنيت سايبري را مستقيما از روي سيستم هاي كامپيوتري شركت گردآوري مي كند و كارمندان تنها با همان نرم افزارهاي عادي سروكار دارند كه قبلا براي نظارت بر امنيت سايبري شركت استفاده مي كردند. به علاوه براي اطمينان از رعايت حريم خصوصي، شركت ها مي توانند مشخص كنند كه اطلاعات در اختيار چه اشخاصي قرار گيرد.

بر اساس اعلام فيس بوك، براي عرضه اين خدمات هيچ هزينه اي را از شركت ها دريافت نمي كند.

ماه گذشته يك هرزنامه نويس كه با لقب spam king شناخته مي شود، به دليل ورود غيرمجاز به حساب هاي فيسبوك و ارسال ميليون ها پيغام ناخواسته براي ساير كاربران در طول يك بازه 3 ماهه، توسط دادگاه محكوم شد. فيسبوك در تلاش است تدابيري را به كار گيرد كه مواردي از اين دست تكرار نشود.


 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.