شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳
۷۵ بازديد
وزير ارتباطات در پاسخ به مطالبي درباره ابلاغيه از سوي قوه قضاييه به وزارت ارتباطات مبني بر قطع دسترسي به شبكه‌هاي لاين، واتس‌آپ و تانگو گفت: در اين زمينه تاكنون نامه‌اي به ما ارسال نشده است.

محمود واعظي ظهر امروز در حاشيه مراسم اختتاميه پنجمين دوره جايزه ملي كيفيت ارتباطات و فناوري اطلاعات در جمع خبرنگاران حاضر شده و به برخي سوالات آنها پاسخ گفت.

وي در صحبت‌هاي خود در پاسخ به سوالي مبني بر اين‌كه با توجه به‌ آمار ارسال 200 ميليون پيام انتخاباتي در روز از طريق فضاي مجازي نگراني‌هايي مبني بر رصد دولت بر اين فضا ايجاد مي‌شود، توضيح داد: طبيعي است كه شبكه‌هاي اجتماعي داخلي و خارجي در هر كشوري در دنيا امكان رصد شدن دارند، اما رصد كردن فعل و انفعالات به معناي نفوذ به حريم خصوصي افراد نيست.

او گفت: دولت براي حريم خصوصي افراد احترام قائل است و هيچ شركتي چه داخلي و چه خارجي اجازه ورود به حريم خصوصي مردم را ندارد، اما به هر صورت تحولات اين فضا مورد بررسي قرار دارد و به طور مثال مي‌توان بررسي كرد كه چه حجمي از پيام‌هاي منتقل شده در فضاي مجازي عكس، تصوير، متن و يا فيلم است.

وزير ارتباطات در ادامه‌ي صحبت‌هاي خود با اشاره به فوايدي كه بهره‌گيري از فضاي مجازي در انتخابات اخير به همراه داشته، در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اين‌كه شنيده مي‌شود طي اين مدت فشارهاي متعددي به وزارت ارتباطات اعمال مي‌شد تا دسترسي مردم به شبكه‌هاي اجتماعي و اينترنت محدود شود، اظهار كرد: به هرحال جلسات متعددي در اين زمينه برگزار شده و از گروه‌هاي مختلف پيشنهادات متنوعي مطرح مي‌شد. گاهي نيز منتقد به اين بودند كه بهتر آن است كه اينترنت مسدود شده و يا برخي شبكه‌هاي اجتماعي براي مدتي فعاليت نداشته باشند، اما توضيح ما اين بود كه زماني كه مردم آگاهي دارند و استفاده صحيحي از اين خدمات به عمل مي‌آورند، مي‌توان از اين فناوري‌ها بهره برد.

واعظي ادامه داد: صرفا شبكه‌هاي مجازي براي انتخابات فعاليت نمي‌كنند و آمار ما گوياي آن است كه تنها 20 درصد اين فعاليت در اين شبكه‌ها به انتخابات مربوط بوده و 80 درصد ظرفيت آنها براي استفاده‌هاي روزانه و مختلف مردم مربوط مي‌شد.

وي در ادامه‌ي صحبت‌هاي خود متذكر شد: برهمين اساس نظر دولت و ما اين بود كه استفاده از اين شبكه‌ها در ايام انتخابات ادامه داشته باشد كه همان‌طور كه اشاره شد اين موضوع نتايج مثبت متعدد به دنبال داشت در اين خصوص ما كميته مشتركي با وزارت كشور داشتيم.

وزير ارتباطات همچنين به تاكيد‌هاي مختلفي كه از سوي مقام معظم رهبري مبني بر لزوم برگزاري انتخابات آگاهانه اشاره كرد و گفت: مردم نيز در اين ميان استفاده آگاهانه‌اي از اين شبكه‌ها داشته و به توصيه‌هاي مسوولان دقت داشتند.

محمود خسروي - مدير عامل شركت ارتباطات زيرساخت - نيز كه به همراه وزير ارتباطات در جمع خبرنگاران حضور داشت در پاسخ به سوالي مبني بر عدم حضور اپراتور دوم در جمع شركت‌كنندگان در پنجمين دوره جايزه ملي كيفيت ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: حضور در اين مراسم به درخواست خود شركت‌ها صورت مي‌گيرد و شركت ايرانسل در اين بخش حضور نداشته است.

وزير ارتباطات در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود درباره‌ي ارائه خدمات ارتباطي در تعطيلات نوروز متذكر شد: دو سال است كه براي سال نو و ايام تعطيلات برنامه‌هاي ويژه‌اي به خصوص براي جاده‌ها، شهرها و مراكز زيارتي كه جمعيت بالايي دارند در نظر گرفته‌ايم بدين ترتيب در طول سال اين مراكز شناسايي شده و براي ايام پرترافيك تلاش مي‌شود با ارسال بي تي اس‌هاي سيار مشكلات ارتباطي آنها حل شود.

واعظي همچنين به ايجاد كميته‌اي در وزارت ارتباطات در اين خصوص اشاره كرد و اجراي رومينگ ملي را از ديگر مواردي دانست كه در دسترسي بهتر مردم به خدمات تاثير‌گذار است.

وي در ارتباط با شبكه‌هاي اجتماعي نيز توضيح داد: اعتقاد ما براين است كه در گام اول بايد همت كرده و تلاش كنيم توسط بخش خصوصي و دانشگاهي، شبكه‌هاي اجتماعي داخلي داشته باشيم. اكنون نيز يك تا دو شبكه داخلي نيز ايجاد شده و يكي از آنها حدود سه ميليون نفر مشترك دارد كه لازم است استفاده مردم از اين شبكه‌ها را گسترش دهيم.

وزير ارتباطات درباره تصميم ايران براي انتقال سرورهاي شبكه‌هاي اجتماعي خارجي به داخل كشور اظهار كرد: در اين خصوص اكثر شركت‌ها علاقه‌مندند سرورها را به داخل كشور‌هاي مقصد منتقل كنند ما نيز از اين سياست استقبال مي‌كنيم و در صورتي كه شركت‌هاي مربوطه مايل به انتقال سرورها باشند بررسي‌هاي لازم را بر روي اين موضوع انجام مي‌دهيم.

 

برنامه دوره هاي آموزش سيسكو

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.