شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳
۱۳۴ بازديد

با ثبت 14 ميليون نصب در 24 ساعت اول، ويندوز 10 ركورد تاريخي در دنياي نرم‌افزار بر جاي گذاشت.

اما پرسش مهم اينجاست كه چرا مايكروسافت حاضر به عرضه رايگان جديدترين سيستم‌عامل خود نشد؟

00232

گوگل از جي ميل تا يوتيوب را به‌صورت رايگان در اختيار كاربر قرار مي‌دهد و با شخم زدن ديتاي كاربر و برداشتن اطلاعات شخصي كاربر به‌ظاهر از آن در خدمت تبليغات كه بيشترين سود را براي گوگل دارد، استفاده مي‌كند. بنابراين هر چه سرويس رايگان بيشتري عرضه كند، تبليغات بيشتري جذب كرده و پول بيشتري درمي‌آورد.

اما ويندوز 10 تلاش براي كسب تجربه‌اي متفاوت را دنبال مي‌كند. ابتدا پول سيستم‌عامل را مي‌گيرد و سعي مي‌كند خدمات بعدي را با اشتراك گيري و عضويت دنبال كند و اگر رايگان در اختيار كاربر قرار دهد از اطلاعات كاربر در امور تجاري و تبليغات استفاده مي‌كند.

مايكروسافت اخيراً كمپاني تبليغاتي خود را فروخت ولي از سوي ديگر مايكروسافت در سيستم جديد ويندوز 10 تمام اطلاعات كاربر را به‌صورت ناشناس جمع‌آوري كرده و مي‌تواند در اختيار بنگاه‌هاي تبليغاتي قرار دهد.

بنابراين مايكروسافت مي‌تواند خطري بزرگ «از نوع ديگر» براي گوگل باشد!

گفتني است «جاناتان پورتا» برنامه‌نويس جنجالي روز جمعه در وبلاگ خود سازندگان ويندوز 10 را متهم به جاسوسي از كاربران كرد ولي سخنگوي مايكروسافت ضمن رد اين موضوع تأكيد كرد اطلاعات و ديتاي مكاني و زماني گرفته‌شده از كاربر به‌صورت آنلاين فقط براي مقاصد تجاري استفاده مي‌شود و نه چيز ديگر!

00235

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.