شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳
۱۱۸ بازديد

به گزارش ايتنا از روابط عمومي شركت ايدكو(توزيع كننده محصولات كسپرسكي در ايران)؛ممكن است متوجه نشده باشيد فيسبوك بخش جستجويش را تغيير داده و تقويت كرده است.
اين خدمات از هفته گذشته با نام جستجوي FYI مخفف (For your information) ارائه شده است.

تام استاكي نايب رئيس بخش جستجو فيسبوك در يكي از پستهاي اخيرش گفته است: "زماني كه اتفاقي در دنيا مي افتد اغلب مردم به صفحه فيسبوك شان سر مي زنند تا از عكس العملهاي دوستان و خويشان خود نسبت به آن اتفاق آگاه شوند. امروز با بروزرساني كه ما در بخش جستجو انجام داده ايم شما مي توانيد دوستان و خويشاني كه تاكنون در فيسبوك پيدا نكرده ايد را بيابيد و از موضوعاتي كه در دنيا برايتان جالب هستند زودتر باخبر شويد."

به نظر ايده خوبي مي آيد. درست است؟
در تئوري درست است. با اين حال اغلب پيشرفتهايي كه در فن آوري فيسبوك بوجود مي آيد مي تواند پيامدهاي منفي هم در بر داشته باشد.
جستجوي FYI مشابه موتور جستجوي گوگل است كه شاخص جستجوي آن بر اساس پستها و كاربران است. اخطاري كه الان بايد داد اين است كه هر پستي كه بصورت عمومي ارسال شود در جستجوي FYI براحتي توسط هر كاربر ديگري در فيسبوك پيدا مي شود.
براي كاربراني كه از آغاز كار فيسبوك عضوش بوده اند اين جستجو مي تواند كمكي باشد تا پستهاي مورد علاقه خود در گذشته را بيابند و حتي با سلايق متفاوت خود در گذشته روبرو شوند.

حال چه كاري بايد انجام داد؟
مانند مقاله قبل كه با عنوان نكاتي مهم براي والدين ارائه شده بود توصيه مي كنيم كه حريم خصوصي تان را در فيسبوك عمومي نكنيد. اين بدين معني است كه تنها با افرادي كه مي شناسيد در ارتباط باشيد و پستهاي شما را هر شخصي نبايد ببيند.
بطور پيش فرض ممكن است عمومي بودن پستهايتان به نظر بي اهميت بيايد پس بدانيد كه هميشه افرادي وجود دارند كه با ارسال اطلاعات عمومي شما به شبكه هاي اجتماعي ديگر پول به جيب بزنند و داده هاي شما را طبقه بندي كنند.

بنابراين همين حالا تنظيمات حريم خصوصي فيسبوك تان را كنترل كنيد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.