شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳
۲۷ بازديد

اين روزها دانشجويان و دانش آموزان مهم‌ترين و سرنوشت‌ سازترين روزهاي خود را سپري مي‌كنند و مشغول امتحانات پاياني خود هستند، امتحاناتي كه سرنوشت يك سال تحصيلي و يا يك‌ترم را تعيين مي‌كند و بدون شك همه دوست دارند كه در اين امتحانات بهترين نتيجه را بگيرند.

بااين‌حال شبكه‌هاي اجتماعي به بزرگ‌ترين مشكل محصلان تبديل‌شده است. بسياري از محصلان از اين مسئله كه نمي‌توانند شبكه‌هاي اجتماعي را كنار گذاشته و به‌طور كامل بر روي دروس خود تمركز كنند، گلايه دارند اما در ادامه چند روش ساده را به شما پيشنهاد مي‌كنيم كه به كمك آن‌ها مي‌توانيد اين مشكل را حل كنيد. هرچند شايد روش‌هايي كه در ادامه مي‌خوانيد چندان عجيب‌وغريب و پيچيده نباشند اما مي‌توانيد با عمل كردن به آن‌ها تمام تمركز خود را در اين روزها بر روي درس و امتحان بگذاريد:

تلفن هوشمند خود را از دسترس دور كنيد

شايد يكي از بهترين و ساده‌ترين راه‌حل‌هايي كه به شما در دوري از شبكه‌هاي اجتماعي و تمركز بيشتر بر درس‌هايتان كمك مي‌كند، اين است كه تلفن هوشمند و يا تبلت خود را تا زمان به اتمام رسيدن امتحانات از دسترس‌تان خارج كنيد. براي اين كار مي‌توانيد سيم‌كارت خود را درون تلفني قديمي بگذاريد؛ احتمالا همه ما در خانه حداقل يك موبايل داريم كه تنها مي‌توان با آن صحبت كرد و يا پيامك داد، بنابراين قيد تلفن هوشمند دوست‌داشتني خود را بزنيد و مدتي به عصر نوكيا ۱۱۰۰ مهاجرت كنيد. اگر دوري از تلفن هوشمندتان براي شما سخت است و نمي‌توانيد بر وسوسه استفاده از آن غلبه كنيد مي‌توانيد تلفن هوشمندتان را مدتي به يكي از اعضاي خانواده و يا دوستان خود بسپاريد. براي به خطر نيفتادن حريم شخصي‌تان نيز اطلاعات خود را بر روي كارت حافظه ذخيره كرده و آن را نزد خود نگه‌داريد.

 

اتصالات اينترنت را قطع كنيد

يكي از روش‌هايي كه بسياري از افراد در زمان‌هاي مختلف و به‌خصوص ايام امتحانات در پيش مي‌گيرند، محدود كردن اينترنت است. زماني كه درس مي‌خوانيد مي‌توانيد مودم خود را خاموش‌كنيد و يا اينترنت موبايل خود را قطع كنيد.

با دوستان خود رقابت كنيد

چالش جديدي راه‌اندازي كنيد و در آن با دوستان خود قرار بگذاريد كه تا پايان زماني مقرر به شبكه‌هاي اجتماعي سر نمي‌زنيد و آنلاين نمي‌شويد. مي‌توانيد با دوستان خود تنبيه و تشويق تعيين كنيد و با آن‌ها رقابت كنيد.

زمان‌تان را مديريت كنيد

اگر به برنامه‌ريزي پايبند هستيد، بهترين روش براي دوري از شبكه‌هاي اجتماعي و غلبه بر اعتياد مجازي مديريت زمان است. براي تمام‌كارهاي خود زمان تعيين كنيد و ملزم شويد كه بيش از نيم ساعت در روز در شبكه‌هاي اجتماعي و پيام‌رسان‌ها پرسه نمي‌زنيد. بدين‌صورت زمان بيشتري براي مرور درس‌هاي‌تان خواهيد داشت.

 

در دسترس نباشيد!

تمام شبكه‌هاي اجتماعي گزينه كاربردي بانام log out دارند كه در اين مدت به‌شدت به كارتان مي‌آيد! نام كاربري و رمز عبور شبكه‌هاي اجتماعي خود را يادداشت نموده و از شبكه‌هاي اجتماعي خارج شويد. نگران دنبال كنندگان خود نباشيد، در اين مدت مي‌توانيد عيار آن‌ها و وفاداري‌شان را محك بزنيد. دوستان‌تان نيز اگر با شما كاري داشتند با شما تماس گرفته و يا به شما پيامك مي‌زنند. علاوه بر خارج شدن از برنامه‌هاي پيام‌رسان و اپليكيشن‌ها حتي مي‌توانيد تا مدتي آن‌ها را از گوشي خود پاك‌كنيد تا خيالتان از اين بابت كاملا راحت باشد.

 

تمام راه‌حل‌هايي كه به آن‌ها اشاره كرديم پيشنهاد‌هايي هستند كه مي‌توانيد در ايام امتحانات از آن‌ها براي دوري از مهم‌ترين عامل افت تحصيلي‌تان يعني شبكه‌هاي اجتماعي و پيام‌رسان‌ها استفاده كنيد.

 شايد شما نيز تجربه‌اي در اين زمينه داشته باشيد، پس ما را در آن شريك كنيد؛ راه‌حل شما براي دوري از شبكه‌هاي اجتماعي در ايام امتحانات چيست؟

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.