شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳
۲۸ بازديد

كابل ساخته شده توسط دو شركت مايكروسافت و فيس‌بوك به صورت آزمايشي در فاصله‌اي به طول 4100 مايل راه‌اندازي شده است.

 

دو شركت مايكروسافت و فيس‌بوك همكاري‌هايي را با يكديگر آغاز كردند تا به موجب آن سريع‌ترين خطوط كابلي زيردريايي براي انتقال اطلاعات اينترنتي را راه‌اندازي كنند و از اين طريق بتوانند خدمات پردازش ابري را ارتقاء دهند.


به گزارش ايتنا از رايورز به نقل از اينكوئيرر، كابل ساخته شده توسط دو شركت مذكور به صورت آزمايشي در فاصله‌اي به طول ۴۱۰۰ مايل راه‌اندازي شده است و اين كابل با نام Marea شناخته مي‌شود. كابل پرسرعت زيردريايي مايكروسافت و ساحل ويرجينيا در آمريكا را به شهر بيلبائو در اسپانيا متصل كرده است و مايكروسافت ادعا مي‌كند كه قابل اعتمادترين كابل زيردريايي جهان محسوب مي‌شود.

شركت مايكروسافت در توضيحات خود اعلام كرد حملات ماهي‌هاي بزرگ، لنگر كشتي‌ها و ... به هيچ وجه نمي‌تواند به اين كابل آسيب برساند و در مقابل، سرعت انتقال داده در كابل مذكور نسبت به مدل‌هاي كنوني بسيار افزايش يافته است.

اين كابل مي‌تواند داده‌هاي اينترتي را با سرعت ۱۶۰ ترابايت در ثانيه انتقال دهد كه اين بزرگ‌ترين ركورد در سراسر جهان محسوب مي‌شود. دو شركت مايكروسافت و فيس‌بوك پيش‌بيني كردند آگوست امسال كابل خود را بين دو نقطه مذكور راه‌اندازي كنند تا در اكتبر ۲۰۱۷ فرآيند توسعه آن تكميل شود.

ساخت، راه‌اندازي و مديريت اين سيستم كابلي به شركت مخابراتي Telxius يكي از زيرمجموعه‌هاي شركت بزرگ Telefónica وگذار شده است.

«فرانك رِي» مدير خريدهاي شبكه جهاني مايكروسافت با انتشار بيانيه‌اي توضيح داد: «اين يك گام مهم محسوب مي‌شود و نسل جديدي از زيرساخت‌هاي اينترنتي را ارائه مي‌دهد.»

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.