شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳
۲۴ بازديد

رسانه‌هاي اجتماعي ابزار فوق‌العاده مفيدي براي آگاهي از آخرين اخبار، يافتن گرايش‌ها و ترويج اهداف صحيح هستند.

اما علاوه بر اين مي‌توانند وقت زيادي از شما را هدر دهند. بنابراين اگر مايل هستيد تا كنترل صحيحي را روي ميزان وقت صرف شده خود در شبكه‌هاي اجتماعي داشته باشيد، راه‌هايي وجود دارد كه صرف نظر از دستگاه مورد استفاده‌تان مي‌تواند شما را در اين راه ياري كند.

رديابي چند پلتفرمي

يكي از جامع‌ترين گزينه‌ها براي رديابي استفاده از رسانه‌هاي اجتماعي بر روي رايانه‌ ابزار RescueTime است. اين برنامه براي انواع مختلف سيستم‌عامل‌ها در دسترس بوده و قادر هستيد تا RescueTime را روي سيستم‌هاي مجهز به مك، ويندوز و لينوكس، روي مرورگرهاي فايرفاكس و كروم و حتي دستگاه‌هاي اندرويدي اجرا نماييد.

اگر تنها مي‌خواهيد بدانيد كه چه مقدار وقت خود را در يك روز كاري روي رسانه‌هاي اجتماعي صرف مي‌كنيد، مي‌توانيد RescueTime را براي نظارت بر استفاده در زمان‌هاي خاصي از روز تنظيم كنيد.

 

علاوه بر اين براي پيگيري ميزان استفاده از رسانه‌هاي اجتماعي، اين برنامه مي‌تواند به شما برنامه‌ها و ديگر سايت‌هايي را كه بيشتر وقت خود را در آن‌ها مي‌گذرانيد، اطلاع دهد.

شما مي‌توانيد امتحان كنيد و ببينيد كه چقدر از زمان شما صرف هريك از اين شبكه‌ها مي‌شود.

 

RescueTime يك گزينه پايدار و مطمئن است چراكه اين برنامه جزئيات دقيقي را از ميزان مصرف شما ارايه مي‌دهد و مي‌تواند محدوده گسترده‌اي از دستگاه‌هاي شما را تحت پوشش خود قرار دهد تا بدين وسيله تصوير كاملي را از مقدار استفاده از رسانه‌هاي اجتماعي در اختيار بگذارد.

براي سيستم‌عامل iOS چه امكاني در اين زمينه وجود دارد؟

متاسفانه، RescueTime برنامه خاصي را براي iOS در نظر نگرفته‌ است و رديابي مقدار استفاده از رسانه‌هاي اجتماعي در آيپد يا آيفون كار دشواري است. با اين حال شما مي‌توانيد از برنامه‌هايي همچون Moment براي رديابي مدت زمان صرف شده با گوشي خود استفاده كنيد و هيچ راه درستي براي پيگيري برنامه‌هايي كه به طور مداوم استفاده مي‌گردند، وجود ندارد.

يك روش غير علمي براي بررسي ميزان استفاده از باتري گوشي وجود دارد. به قسمت Settings > Battery برويد تا ليست برنامه‌هاي خود و ميزان مصرف باتري توسط آن‌ها را در ۲۴ ساعت گذشته و ۷ روز قبل مشاهده كنيد.

با انتخاب ليست جزئيات بيشتري از هر برنامه نمايش داده مي‌شود كه به شما اجازه مي‌دهد تا مقدار زمان صرف شده روي صفحه و ميزان استفاده از باتري در پس‌زمينه را ببينيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.